Velence Resort & Spa szálloda kapta a 100. „Q” táblát


Jubileumi táblaavatás a Magyar Turizmus Minőségi Díj életében.

 

 

A közel egy évtizedes múltra visszatekintő Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázat keretében idén talált gazdára a 100. „Q” tábla. A jubileumi táblát a közép-dunántúli Velence Resort & Spa szálloda helyezhette ki ünnepélyes keretek között, az NGM, a Magyar Turizmus Zrt., szakmai szervezetek, és a sajtó képviselőinek jelenlétében.

A Velencei-tó partján épült szálloda 2008-ban nyitotta meg kapuit. Igen közkedvelt a gyermekes családok körében, ami a hotel rendkívül gazdag programkínálatának, színvonalas animátori csapatának, valamint minden igényt kielégítő wellness részlegének is köszönhető. Az Eventhotels által üzemeltetett komplexum 186 szobával rendelkezik és több mint 160 főnek biztosít megélhetést.

A hazai turisztikai szolgáltatások minőségének egységes és megbízható minősítésére szolgáló rendszert a magyar turizmus állami irányítása által támogatottan, szakmai szervezetek és szakemberek bevonásával, több éves munkával fejlesztették ki.

A díj alapításának célja a szolgáltatók versenyképességének javítása, piaci pozícióik megtartása és kiszélesítése volt. Olyan, önkéntes jelentkezésen alapuló tanúsító rendszer, amely a – termékek és szolgáltatások minősége iránt elkötelezett – turisztikai vállalkozások, éttermek és szállodák részére biztosít magas színvonalú, európai minőségirányítási elvek alapján működő minősítési lehetőséget. Jelentős nemzetközi elismerés, hogy 2007-ben a HOTREC (az EU tagországok szállodai és vendéglátó szövetségeinek szakmai szervezete) akkreditálta a programot. Döntésük értelmében a díjnyertes éttermek és szállodák a Q jel mellett jogosultak a „European Hospitality Quality” minősítési rendszer elismerését jelentő 2Q használatára is.

dr. Horváth Viktória, hangsúlyozta, hogy szükség van a magas színvonalú tevékenységek és szolgáltatások értékelésére. A minőség a magyar turizmus versenyképességének erősítése szempontjából kiemelt szerepet tölt be. A turizmus és vendéglátás egyaránt meglehetősen minőség (és ár) érzékeny ágazat. A szabadidejét mindenki a saját igényeinek megfelelően a lehető legszínvonalasabb szolgáltatások igénybevételével, azaz a legjobb minőségben és az ehhez tartózó legjobb árért szándékozik eltölteni. A piaci versenyben ezért az a szolgáltatás, és az a szolgáltató érhet el sikereket, azoknak a termékeit, szolgáltatásait fogják keresni, amelyek folyamatosan magas minőséget képviselnek és közben ár-érték arányosak maradnak. A Magyar Turizmus Minőségi Díj, csakúgy mint a nemzeti tanúsító védjegyek ráirányítják a figyelmet a minőséget képviselő szálláshely szolgáltatókra, és láthatóvá teszik, hogy Magyarországon mindenütt milyen sokszínű és igényes palettáról választhat a belföldi és külföldi vendég. Jelenleg a szálláshelyek esetében működnek nemzeti tanúsító védjegyek, de tervezzük az egyes szövetségekkel való együttműködésben más területeken is, pl. fürdők, vízi megállóhelyek esetén a védjegy bevezetését. Eddig 500 falusi szálláshely, 365 hotel, 20 magánszálláshely és 27 kemping és üdülőház telep minősítése történt meg.

A helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy a turisztikai piac szereplői által is már elfogadott Nemzeti Turizmusfejlesztési Koncepcióban, valamint a 2014-20 uniós időszak tervezésénél is meghatározott egyik legfontosabb alapelv a minőség iránti elkötelezettség.

A Magyar Turizmus Minőségi Díj üzenete

 A vendégeknek:

A Q-logó bizalmi jel a turizmusban. A díjazott étterem/szálloda szolgáltatásai és kínált termékei megfelelnek mind a vállalkozás kategóriájának, mind pedig a Minőségi Díj speciális követelmény-rendszerének.

A turizmus szakmának:

Magyarország pozitív imázsának építéséhez, a magyar turizmus versenyképességének fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlen a minőség. A program segíti a szolgáltatókat minőségi munkájukban és igazodási pontokat kínál a minőségfejlesztéshez.

A Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázat egyéves időszakot ölel át: 

A Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázatot évente egy alkalommal hirdeti meg az MT Zrt. A jelentkezés önkéntesen, a pályázati díj befizetésével történik. A pályázók képzésen vesznek részt, ezt követően kell a pályázatot benyújtaniuk, amelynek alapdokumentuma a többszáz kérdést tartalmazó önértékelő lista. A kérdéssor nemcsak a tárgyi és üzemeltetési eszközök és szolgáltatások (hardver) meglétére koncentrál - ahogy a jelenlegi Hotelstars Union védjegy -, hanem az emberi erőforrások és szolgáltatások (softver) minőségének értékelésére is. A pályázók helyszíni vizsgálatát inkognitóban kezdik meg a szakemberek, majd kilétük felfedése után a vendégek számára láthatatlan területek áttekintésére kerül sor. Az étterem/szálloda így a vendég- és szakmai elvárások szerint egyaránt vizsgálható.. Ezen látogatások tapasztalatai alapján, valamint a pontozásos és írásbeli értékelések felhasználásával szakmai grémium dönt arról, hogy az adott évi pályázók közül kik csatlakozhatnak a Magyar Turizmus Minőségi Díjas szolgáltatók köréhez.

A pályázati évet záró utolsó esemény az ünnepélyes díjátadás, amelyre a MT Zrt. egyik kiemelt szakmai rendezvényén kerül sor. Az idei évben először, hagyomány teremtő céllal az MT Zrt. novemberi Nyílt Napján rendezik meg a díjátatást.

A díj 3 évig érvényes, nyertese ez idő alatt jogosult a Q-logó és a díjazotti cím használatára, valamint a Magyar Turizmus Zrt. kiemelt együttműködési ajánlatainak igénybevételére. Az érvényességi idő alatt a díjazottaknál bármikor végezhetnek utóellenőrzést (legalább egy alkalommal ez mindenképpen megtörténik). Indokolt esetben a díj visszavonható.

A 2006-os országos bevezetés óta eltelt 8 évben 226 jelentkező közül 193-an nyerték el a Magyar Turizmus Minőségi Díjat. Közülük sok szolgáltató már kétszer, sőt néhányuk már háromszor is megkapta a díjat, hiszen az érvényességi idő meghosszabbítására szolgáló Megújító pályázaton is sikerrel szerepelt. Jelenleg összesen 89 szálloda és 16 étterem, összesen 105 szolgáltató bejáratánál láthatjuk a díjazottaknak járó táblát és oklevelet.