Nyaralás: ne válasszunk all-inclusive szállodát?


A teljes ellátású (all-inclusive) nyaralás korlátlan étel- és italfogyasztással az utazók paradicsomának tűnhet, de ha az egészségünk szempontjából nézzük, akkor valójában inkább rémálom.

Osztunk-szorzunk, majd úgy döntünk: teljes ellátást nyújtó (all-inclusive) üdülőhelyet választunk, mivel méltányos áráért kínál szállást, és komplett, mindent napszakban elérhető ételt és italt. Ám ha mindezt más szemmel nézzük, akkor azt látjuk, hogy a korlátlan italfogyasztás cukros szörpöket vagy vízzel higított, cukros italokat, az ételkínálat pedig iszonyatos mennyiségű hizlaló ételt tartalmaz. Mindezek hatására a derekunkon lerakódó zsír figyelmeztet hazatérés után. Hiszen nagyon könnyen a csábítás áldozataivá válunk. Minden ingyen van! (Majdnem minden…) Igazán pihentető lesz a nyaralásunk! De tényleg érdemes kockáztatni az egészségünket némi pénz megtakarításáért? Lássuk!

Rengeteg a cukrozott ital! A piña colada és az eper daiquiri a nyaralás csúcsának számítanak. Ám a legtöbb all-inclusive helyen sajnos felvizezik az italokat, és cukorszirupos sűrítményből készülnek a koktélok. Egy jeges margarita, piña colada és eper daiquiri kalóriák százait tartalmazza! Ijesztő, ha tudjuk, hogy egy koktél 50 gramm cukrot tartalmazhat – miközben ez a napi ajánlott cukormennyiség egésze.

Fotó: Pixabay.com

Sarah-Jane Bedwell dietetikus szerint „amikor fölösleges cukrot fogyasztunk, a cukormolekulát a testben lévő zsírhoz kapcsolódnak, és olyan anyagot termelnek, amelyik rongálja a bőr kollagénjét. Ennek pedig öregítő hatása van.”

A „kényeztetnem kell magam” hatás. Emelje fel a kezét az, aki már hivatkozott erre: „nyaralok”, amikor a kényeztető vagy felvágó szokásait. No, emellé vegyük fel a következő kifogást is: „itt minden ingyen van, és én ezért rendesen megfizettem”, és már kész katasztrófát okoztunk magunknak. Az all-inclusive helyeken a büfék, bárok, falatozók végeérhetetlen sorában az emberek általában lényegesen többet esznek, mint szoktak.

Fotó: Pixabay.com

Bár esély van, de biztos, hogy nem a salátáspult körül forgolódik a tömeg, hanem a desszertes vagy a készételes büfénél. Mindenki figyelmébe ajánljuk, hogy csak öt napig kell zsíros ételeket fogyasztanunk ahhoz, hogy az anyagcserénk átálljon és hazatérés után megszenvedjünk azzal, hogy leadjuk a nyaralás előtt felszedett fölösleget.

Az „ingyen” alkohol is nagyon csábító! Nyaralunk – igyunk egyet! Ám egy all-inclusive helyen jó esély van arra, hogy nem állunk meg egy italnál. Ha viszont sok alkoholt fogyasztunk, az a véráramba kerülve korlátozza a vizelethajtást gátló hormon működését, ami azt okozza, hogy reggel égő gyomorral és másnaposan ébredünk. Ez pedig már nem hangzik olyan jól.

Fotó: Pixabay.com

Az éttermi ételek rendszerint több sót tartalmaznak, mint amennyivel otthon főzünk, sok bennük a fölösleges zsiradék, cukor. Ráadásul reálisan gondolhatjuk, hogy ha egy étterem arra kényszerül, hogy az ételekből elképesztő mennyiséget állítson elő gazdaságosan, akkor nem feltétlenül a legjobb minőségű összetevőket használják a főzéshez.

Nem akarunk fizetni a különleges, ám egészségesebb ételekért: néhány all-inclusive szálloda ínyencebb ételeket is kínál, de felárat kérnek érte. Ám ki akarna még fizetni az étkezésért, ha ingyenes étkezésre fizetett be? Nos, ha számít az egészségünk és a súlykontroll, akkor érdemes újragondolni!

Azok az étteremlátogatók, akik többet fizetnek az éttermi büféfogyasztásért, gyakran ízletesebbnek gondolják az ételt, mikor ugyanazt olcsóbban adják. És azok a vendégek, akik olcsóbb büféellátásért fizettek, gyakrabban számoltak be bűntudatról az elfogyasztott ételek mennyisége miatt. A történet morális üzenete: boldogabbnak és az élelmesebbnek tartjuk magunkat, ha fizetünk egy kis pénzt olyasmiért, ami nekünk jobb.

Úgy tűnik, hogy akkor teszünk jót magunkkal, ha rákényszerülünk, hogy meggondoljuk, mi mindent eszünk és iszunk, mennyit költünk az étkezésre. Így mértékletesebben és egészségesebben telik a nyaralásunk!