Mennyi vizet igyunk télen?


Bár a megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása létfontosságú, még nyári melegben is nehezünkre esik annyit inni, amennyire szervezetünknek szüksége van. És vajon télen, amikor a kitikkadás veszélye kevésbé fenyeget, mennyi vizet kell meginnunk? 

A közvetlenül nem mindig érzékelhető (ki)száradás ellenére sem egészséges, ha a zömmel vízből álló emberi test nélkülözi a szükséges folyadékmennyigéet, mert ennek számos káros következménye lehet! A mennyiség attól is függ, hogy Ön, tisztelt, kedves Olvtárs, hány éves, milyen magas és hány kilós a testsúlya, valamint mennyit mozog, sportol naponta, van-e valamilyen betegsége, milyen a külső hőmérséklet, és van-e légkondicionálás a munkahelyén vagy a lakásában. Minél magasabb a külső hőmérséklet, és minél többet mozog, annál több folyadékot igényel a szervezete!

A folyadékmennyiség napi 1,5-2 liter kellene, hogy legyen, ebből 1-1,5 liter egészséges ivóvíz, kiegészítve 10-20 dkg friss, magas víztartalmú gyümölccsel és friss zöldségfélékkel (például jégsaláta, paradicsom, uborka), de hígított, 100%-os gyümölcs- és zöldséglé is nagyon jó. Emellett ajánlatos az édesítés nélküli, frissen csavart citromlével izésített, jó minőségű ivóvíz, illetve naponta 2-3 dl forrás- vagy ásványvíz elfogyasztása is!