A degeszdiéta diadala


Először is szeretnénk leszögezni, hogy nem hiszünk semmilyen csodadiétában, sem norbizmusban, sokkal inkább életmódunk hosszan távon fenntartható megváltoztatásában. 

Amúgy a sport jó dolog, segít(het) formába lendülni, de idő, drága fölszerelés és helyiség-, ill. szolgáltatásbérlés okán többnyire háttérbe szorul. És ez sem csodaszer! Életvezetésünk és táplálkozásunk azonban 60-80 százalékban felelős azért, hogy ki néz vissza ránk a tükörből. Mindezeken változtatni pedig nem idő, hanem elhatározás kérdése. Álljanak itt azok a bevált praktikák, melyek Neked is segíthetnek!

Elképzelhető azonban, hogy egészséges életmód mellett is szükség van némi megszorításra - íme tehát az az öt fő dolog, amire különösen odafigyelünk, ha csökkenteni akarjuk a súlyunkat.

Ez talán a legfontosabb: saját főztünk nemcsak a konyhaművészetünket, társas együttlétünket gazdagítja, de erről 100 százalékosan tudjuk, hogy miből van. Ha barátokkal találkozunk, a kísértés elkerülése végett kávézni, teázni megyünk velük - vagy csak egy nagy sétára invitáljuk őket.

Azon kívül, hogy csak a saját főztünket esszük, ügyelünk rá, hogy a szokásosnál is több zöldséget fogyasszunk - ha lehet, akkor nyersen, vagy párolva. Mivel a zöldségek fogyasztása sok rágást igényel, ezért fogyasztásuk természetes módon lassít le mindannyiunkat.

Naponta megteszünk tízezer lépést! Ez azt (is) jelenti, hogy egy 35 éves, 165 cm magas, 65 kilogramm testtömegű hölgy esetén a napi 10.000 lépés megtétele átlagosan 299 kcal elégetését eredményezi. Ez megfelel egy kisebb étkezésnek - mondjuk 125 g párolt csirkemellnek 140 g főtt barnarizzsel.

Nem iszunk cukros-cukrozott leveket! Általában igen jól vagyunk, ha a folyadékkal bevitt kalóriák elhagyásáról van szó. Kávét és teát cukor és édesítőszer nélkül hörpöljük, napközben vizet vagy teát iszunk. Ebben az időszakban azonban teljesen tiltólistára kerül az alkohol, mindenféle zöldség-és gyümölcslé is.

Se liszt, se cukor! Nyilvánvaló, és könnyen betartható szabály - különösképp, ha tényleg csak a saját magunk által készített ételeket fogyasztjuk. Csak egy kis előregondolkodás és erőfeszítés kell hozzá.

Csakhogy: ez nem egészséges életmód, hanem betegséges életmód. Azoknak van ilyesmire szüksége, akik már betegek, vagy közvetlenül menekülnek előle. És hol van innen a csülökpörkölt, a bolognai spagetti, a sült dagadó? Vagyis, ami már f-i-n-o-m…?

Igaz ugyan, hogy a mai korban legtöbbször elszalad a ló vagy a kutya, ha már a Kutya évét írjuk, és a finom dolgok mellé tonnányi édesség jön, hektónyi szesszel és általános tápanyag-hiánnyal. Vagyis egyenes az út afelé, hogy a gyengébb testűek elég hamar rákanyarodjanak valami diétára, fűevésre, vagy egyszerűen a gyógyszerekre. Szóval szerintünk összefüggéseiben kell nézni a dolgot. A javaslatok közt szinte csak jó van, de ez azért csak az élet egyik fele. Van, akinek ez maradt…